3080011308 |
Prevenció dels trastorns de la veu dels docents |
2015-2016 |
Taller. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
19/10/2015 - 23/11/2015 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP del Baix Llobregat VII |
|
Josep Tarradellas, 11 (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La veu és la principal eina de treball dels qui ens dediquem a la docència. Amb aquest taller es pretén donar una sèrie de recursos per tal que el professorat prengui consciència de la importància de la veu i aprofiti al màxim les possibilitats que ofereix.
|
| |
Objectius |
1. Prendre consciència del propis cos per tal d'establir control i autonomia sobre totes les funcions de l'aparell fonador.
2. Descobrir totes les possibilitats comunicatives que ofereix el propi cos i aprendre a rendibilitzar els recursos vocals i gestuals per a una comunicació efectiva.
3. Explorar els avantatges de l'experiència comunicativa grupal per a la pràctica docent.
|
| |
Continguts |
1. L'aparell fonador. Presa de consciència de la pròpia veu.
2. Els músculs i la veu. Tècniques de relaxació muscular.
3. Respiració diafragmàtica.
4. Ressonància. Tècniques per a treure el màxim partit de la veu
5. Tècniques de cant. El discurs musical com a eina de comunicació.
6. Improvisació vocal. Tècniques per a enfrontar-se amb l'imprevist
7. Llenguatge i expressió corporals. Tècniques de comunicació no verbal
8. Combo vocal. El grup de veus i la veu del grup.
|
| |
Formador/a |
Guillem Baladia Puche
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
shernan1@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
19/10/2015 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
|
| |